Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Öppet brev till Mattias

2009-04-27 10:01 | Anmäl

David: 1 års typ "pappaledighet" är också att vara på rymmen ;-)
Tror att tiden har varit utmätt en längre tid vad gäller dig som "yrkeskriminell" och på rymmen...
OBS! Det har varit min uppfattning om dig hela tiden. Dina trådar blir allt mer avslöjande.
Men är det ett brott att skriva anonymt och utge sig för att vara yrkeskriminell? Nej. Dock: det är som med "Liza Marklund"-affären. Läsarna h a t a r att bli blåsta. David: i s f är det här du får problem. Ska man lura läsaren så gör det "snyggt"...

I övrigt beriper jag inte Maritas anklagelser. Ej heller hennes sätt att agera här i tråden. Varför vänder hon sig inte direkt till en advokat i Sverige? Hon lämnar, sprider, ju alldeles för mycket "info".... Fattar 0 poäng.

Här får man hålla med Mattias och Henry: gränsen ska gå vid anklagelser om brott i forumet.

2009-04-26 19:11 | Anmäl

Det intressanta är att varken antagonisten eller protanogisten bor i Sverige. Varför bor inte du Marita i Sverige?

2009-04-26 18:55 | Anmäl

Jag vet inte något om något i den här frågan och kan därför inte uttala mig. Däremot är inte ett forum den rätta platsen för att sakligt utreda vad som inträffat. Här kan det bli missförstånd bara man talar om väder och vind.
Känner du dig sårad och kränkt och har fog och bevis för det skriv istället till förlaget som ska ge ut boken. WW. De om någon borde vara intresserade av att få fram sanningen i den här frågan och utreda den sakligt.

2009-04-26 18:10 | Anmäl

Frank...mina glasögon är av ytterst modernt snitt.
I övrigt är det bara lille jag!

2009-04-26 18:08 | Anmäl

Jag med.

2009-04-26 18:06 | Anmäl

Då backar jag.

2009-04-26 18:06 | Anmäl

Hundstjärnan: Det VILL jag också hjärna veta.
(Bosse Oas som tycker det är lite kul att få vara med på arenan..utan att fatta varför!)

2009-04-26 18:05 | Anmäl

Se man ju klart och tydligt att Bosse är maskerad,
Måste finnas en ologisk förklaring till det!

2009-04-26 18:04 | Anmäl

Jag har lagt följande inlägg i en egen tråd, men kopierar in det här också för säkerhets skull:

Vi har hittills varit väldigt försiktiga med att moderera inläggen här på forumet. Konflikter uppstår ibland och blåser lika snabbt över - det är ett forums natur.

Det har dock funnits ett allmänt önskemål om att vi ska moderera lite mer, om inte annat för att stoppa vissa diskussioner innan de hotar att ta över hela forumet. Speciellt rör detta diskussioner som i grunden bara har att göra med ett fåtal personer - och ärligt talat tycker jag att dessa saker får lösas på annat sätt än att vara offentliga debatter i forumet.

Jag skulle därför vilja att den diskussion som Marita har inlett från och med nu i möjligaste mån kan föras på annat håll. Det kanske finns undantag, saker som ändå måste nämnas här i forumet, men i grund och botten har detta ingenting med Kapitel 1:s forum att göra.

Vänligen respektera detta.

Mattias B
Piratförlaget

2009-04-26 18:04 | Anmäl

Ja, det här rör sig om mycket allvarliga beskyllningar. Det fanns oklarheter från trådstart och nu är det riktigt rörigt. Marita, du måste förklara dig bättre. Jag tror jag talar för många om jag säger att vi kan acceptera din upprördhet om du kan förklara dig och bemöta motargument. Därmed har jag inte sagt att du kommer att få rätt, men du kommer åtminstone höja respekten för dig jämfört med den nivå som den tycks befinna sig på nu. Går man ut med en anklagelse på det sätt du gjort, måste man kunna följa upp med tydlighet. Det är verkligen ett krav.

2009-04-26 18:02 | Anmäl

Bosse, där är du ju.

Vad har du med det hela att göra.

2009-04-26 17:59 | Anmäl

VAD HAR BOSSE MED DET HELA ATT GÖRA?

(Ja, jag skriker.)

2009-04-26 17:58 | Anmäl

"Fröken, fröken, fröken..."
(Bosse Söderlund viftar energiskt med alla händer!!)
"Fröken, VAR KOMMER JAG IN????????"
(Fast jag trivs som Lauren i vätan...rampljuset är en härlig plats)

2009-04-26 17:15 | Anmäl

Några funderingar i denna parodi..

Du skriver:
missbrukats genom att använda mitt första ofullständiga och obearbetade manus som stomme i bloggen.
- Fram med konkreta exempel!

Du skriver:
Manuset som jag i oredigerat och obearbetat skick i min enfald gav till David Larsson

– Hur gav du det? I ett usb-minne? Inga mail tydligen :)

Du skriver:
Det lilla bedrägeriet resulterade som väl alla numera känner till i ett kontrakt hos Wahlström & Widstrand.

- Jo du, antydan om stöld ligger tät.

Du skriver:
Manuset fick hon för flera år sedan. Det började med en blogg antagligen för att hämnas på mig.

- Hon? och vill hämnas på dig? Dessutom så nämner du bara en bok här för att senare nämna två böcker? Ligger båda i Stockholm?

Du skriver:
'David'' hade erbjudit sig att ge ut mitt andra manus.

- Är David förläggare?

Först skriver du:
Varför skulle jag inte ta upp det i forumet Christoffer? Det är ju här det utspelar sig.

Sen skriver du:
Jag säger inte att du tagit någonting från mig, jag säger att du använt mina två manus på ett synnerligen svikande och sårande sätt.
Och föredrar att diskutera det här öppet på forumet.

Du skriver att:
- Först är det David och sedan är det hans familj som förövrigt finns på forumet,

- vilka?

Du skriver:
David är förstås en litterär person som mig veterligen ine har mycket mer på sitt samvete än en falsk identitet.

- Sen förstår du inte vad jag menar med falsk identitet och på vem?

Citat:
Det är inte min PR det handlar om det är din.

Bullshit! Som CC undrar.. Vilken är din agenda?
Du tramsar hej vilt och man kan börja undra vem DU egentligen är.

drama, drama, drama. Det är sånt här skit som får mig ibland att spy på forumet. Dags att ta en fet paus.

2009-04-26 17:01 | Anmäl

Marita; "Jag sa att du har häcklat, och sårat mig enomt genom att använda dig av mina två manus i din blogg och att bloggen leddde till ett bokkontrakt. Det började i augusti 2008.
Vad är osammanhängande i det?"

Nu vet jag att det här inte var riktat till mig, men nej - det är inte något osammanhängande i det du skrev ovan. Men det har heller ingen som helst substans. Det är ju bara påståenden. Varför har du så svårt att möta David i sak? Det här börjar bli pinsamt för dig, Marita. För din egen skull ber jag dig att antingen lägga ner det här och avslöja din egentliga (?) agenda, eller lägga fram bevis för dina påståenden.

2009-04-26 16:42 | Anmäl

Jo du sa att familjen inte haft tillgång till manuset förrän i januari/februari? Eller har jag missuppfattat helt. Du skrev:

"början på januari eller februari i år hittade jag ett memorysick i en låda under min bädd som jag upplåtit till ‘’familjen David’’.då de hälsade på hos mig. Detta skickade jag och jag passade på att önska gott nytt år samtidigt."

Sedan var det ett manus och nu två manus? Eller har jag fel här också? Oavsett om jag har fel eller inte så har jag nu skummat genom din boks första halva. Och jag ser INGA som helst likheter alls i vårt språk, eller i handling.

Varken på blogg eller i min bok. Vi har EN gemensam nämnare förutom att vi skriver om crime. Men varken språket eller innehållet har någon som helst likhet. Nej- handlingen i sig är HELT annorlunda. Och om inte tala om språket. Det förekommer ju i två helt olika världsdelar min även i Thailand. Plus i helt olika tider? Allt är bara så olika det går.

I ett av dina kapitel förekommer en karaktär som heter Danny. han förekommer i ditt tredje kapitel tror jag. Har inte sätt han något mer, men jag har bara skumläst. Jag har en person på min blogg som också heter Danny. Han har alias Danny Saw på min blogg som förekommer mycket på bloggen. Men de två enligt din text och min text är inte alls samma karaktärer. Den enda likheten de har är att de har samma namn? Om du bygger dina anklagelser på det? Gud Hjälp mig vad jag kommer få vara med om senare när boken släpps.

Nä usch och fy. Men jag ska be min advokat och kanske förlagets jurister se över om det är förtal. Sådana här lägen är ju känsliga då jag befinner mig i en situation där endast förlaget vet mitt namn och lite udda sits när det gäller att publicera en bok. Vem som helst kan ju komma och säga vad som helst och det kanske är bra för mig att ja.. säga ifrån från första början. Jag vet inte. Men juristerna och förlaget får avgöra.

Vi får se. Du väljer att INTE ta detta via ett enkelt samtal. Så jag kommer förmedla detta till min advokat och till förlaget så får de avgöra hur vi ska ta ställning till om en anmälan om förtal eller inte ska lämnas in. Själv så skulle jag hellre vilja att du bad om ursäkt och synade ditt eget trams. Men det är mer än jag som är inblandade nu. Min text, min bok finns ett avtal på. Som många folk är inblandade runt. Jag måste tala om för dem om detta och se hur de ställer sig till det. Mycket möjligt de vill sätta foten i backen på en gång eller tycker det är trams och skiter i. Vi får se.

David

2009-04-26 16:35 | Anmäl

Stäld = tillgrepp av föremål,
Intrång i upphovsrätt - är inte stöld.
Kanske Henry är bäst på att klara ut det.

2009-04-26 16:35 | Anmäl

Detta kommer låta hårt, men jag har hitills bara stött på så osammanhängande paranoida resonemang som Maritas hos brukare inom socialpsykiatrin. Hela denna tråd ger mig därför ont i magen.

Sparka inte på den som ligger ner - även om de själva har lagt sig med ansiktet framför sulan.

Jag tror att forumet (tyvärr) kommer behöva en moderator.

2009-04-26 16:33 | Anmäl

Nej Leffe, missbruk och stöld är två skilda saker.
Samt falsk identitet? På vem?

2009-04-26 16:18 | Anmäl

Ja Marita, det är precis vad du gjort samt falsk identitet. Upp med bevis nu eller knip igen.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...SHIFT+ENTER ger enkelt radbrott när du formaterar din bok.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Sandouro no Shima - De Tre Vägarnas Ö

"Man vandrar genom livet med en cocktail av värderingar. Alla är vi hycklare och ingen kan förneka…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |