Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Jag undrar om följande personer...

2010-02-06 14:53 | Anmäl

Imorgon sätter Tex och jag oss med förslag till temanuppbyggnad av antologin. Vi håller kontakten. Nu är Henriksbergsfolk på ingående. Hörs i trappan!

2010-02-06 14:46 | Anmäl

Tjenare Björn. Vi ser framemot CCs "Splitter"
David vet så klart att han är "WANTED" även till antologin. Men där handlar det om lite detaljer, samt om tiden räcker till för Davids del. Det pågår en dialog, och jag tar varje tillfälle i akt att muta med mitt specialvapen: Ett års förbrukning av honungsmarinerade revbensspjäll. Smaka på det, den som vill. Blir själv sugen.

Ja, annars vore det givetvis kanon om David hittar på nåt PR-fiffigt att hjälpa oss med på mässan. Kanske lite signerade ljudböcker eller affischer eller så.

Jobbar på en lista med 10 titelförslag. Presenterar ikväll efter att ha pratat med Jens och övriga i redaktionen.
Bästa hälsn D.

2010-02-06 11:25 | Anmäl

Matchen mot Marita var över efter bara några få ronder. Bl.a. också även efter det att Leffe D o jag avfyrat några slagserier som hette duga. Helt riktigt o nödvändigt f.ö.

Men redan väldigt tidigt verkade Marita lägga sig platt. Knockout! Knall o fall. O börja kräla m.m!? Nåväl. Spiken i sakkistan var ju annars Leffes distinkta sexpunktprogram, där han med iskall briljans smulade sönder minsta skuggan av ett tvivel.

Denis Denis - Blondie -78

O där kunde du/vi ju lagt ner vapnen. Typ point taken.

Men så fick jag syn på ny Maritatråd. Av dig. O tänkte att nu har hon åter fått stora snurren o framhärdar i Denise-varianten (sic! and *skratt*)!?

Spanade in. Kollade runt. På både Forum som blogg. Men nej. Kunde inte hitta ett jota. Nånstans. Mer än ursäkter o förklaringar från Denise o hennes mamma. O då blev jag betänksam. Särskilt när jag läste somliga stödkommentarer. De saknade helt proportioner. Rim o reson.

Nu kan det ju vara så att Marita mailat dig privat? Skypat!?!? Men nä. Tror inte det va? :-)

O då känns mer del II av denna sorgliga historia, som något av att sparka på den som redan ligger. Modell overkill. Eller som såna där boxare frestas göra, när de leder en match skyhögt på poäng. Då börjar de ibland att på ett överlägset sätt att håna o förnedra sina motståndare.

O då svänger minsann publikens sympatier illa kvickt! O de börjar med rätta att busvissla.

Den här tråden har snart 100 svar. Den andra uppföljaren 3. Det tycker jag talar för sig självt.

Är bara så ungefär jag menar. O mailat. Skit samma. No big deal. Bara lite uppfriskande talk to talk. I brist på face to face. Tar vi igen med råge den 29 :-)

Vet att du inte "bryr" dig på det sättet. O att du kör samma kam över alla. Förmodligen brylcrême o hårbalsam åsså. I like. Me same.

O nog för att hon borde be dig också om ursäkt såklart! Det är liksom inte det vi diskuterar.

Utan mer taktik. Framtoning. Smartness. Smartass!? *skratt*

O var det nu inte jag som nyss sa att jag skulle hålla mig härifrån!? Gulp! O det första jag gör är att falla i Björnfällen! *Idiot* (jag alltså :-)

Kan ingen j-l be mig hålla käften!

Simma cool...

Can-Can - Bad Manners -80

Ps. @Jens Dylan, Emma Lundq, Redledn. Korrar klart Splitter idag. O skickar CC. Sen tar han o jag ett traditionellt sö-snack imorgon. O så väntar jag spänt på herr Larssons bidrag i v som kommer *stort retligt Björnflabb* Gulp igen!

2010-02-06 10:46 | Anmäl

Kanon!

2010-02-06 10:33 | Anmäl

Björn - Absolut till båda frågorna. Kommer stödja montern så mycket jag kan på olika sätt.

2010-02-06 10:28 | Anmäl

Jag dyker säkert upp om jag inte jobbar eller nåt annat dumt.
Förresten; har du lust och tjingsa av lite böcker i våran monter på B&B (ju fler försäljningsställen desto bättre!) i höst samt bli intervjuad? Vore kul!

2010-02-06 10:22 | Anmäl

Björnen - Hur det ser ut struntar jag i. Utseendet är ju inte viktigt? Nä, men allvarligt så håller jag samma ton-linje som jag alltid gjort i detta forum och kommer alltid göra tills jag förstått bättre. Oavsett okänd-känd-anonym-facetoface, så agerar jag lika. Oavsett mot vem, okänd-känd-anonym-snyggface el bildful. Om någon person vill tycka till och har jag en åsikt, så uttalar jag mig.

Men you have kanske a point. Men jag tror inte det, för själv så blir jag irriterad när offentligt folk typ Birro går ut och fläker ut sig själva i mediabruset och sedan känner sig bloggmobbade? Why? Syns man får man ta lite skit och istället för att självömka så får man åsikta tillbaks. Alternativet är ju att hålla tyst eller bara le med, men den attityden lämnar jag åt andra.

Frank med flera får gärna tycka till och jag har lika rättighet trycka.. sorry tycka tillbaks = min profil eller som jag är som människa. Bättre bring it on än tycka synd. Att andra sedan balanserar på den hårfina linjen tycka om eller inte, det får ligga hos dem.

Och det handlar inte om att vinna eller försvinna. Men det handlar om att man bör tänka efter innan man säger något, vara lite open minded. Sällan jag uttalar mig impulsivt utan att granska min åsikt.

Frank - Och större vore om du grundade din åsikt på boken plus mitt beteende, agerande och handlingar idag. Och Status är det sista jag vill ha idag.

Dogstar - vad glad jag blev att jag stal lite ytterligare tid av ditt Paris :) du kan inte låta bli va.

Alexander - Bill som Butler ha ha.. Och jag håller med dig, ödmjuk är Stort. Man kan vara ödmjuk/rak/öppen och dötrååååkig och få riktigt bra effekt utan att agera kriminellt.

2010-02-06 02:03 | Anmäl

Nu såhär på kvällens slutkläm då alkohol börjar sina ur kroppen så har jag råkat släntra in på K1 (Som för övrigt är namnet på regementet jag tjänstgjorde på).

Jag kom att tänka på en grej nu när jag följt den lilla intrigen här på K1. Att döma en människa efter ens förflutna tycker jag naivt på sitt sätt. Min närmaste vän är en före detta våldsdrabbad person. Han har varit med om både det ena och det andra och gjort en hel del saker som jag verkligen har svårt att föreställa mig honom göra. men jag vill gärna tro att tack vare av att vi träffades så blev han en "bättre" människa. Han har sedan vi träffades slutat med alla sina minst sagt kriminella sysslor. Han är verkligen en underbar människa.
Hans erfarenheter har gjort honom sjukt klok, han är insiktsfull och har funderingar och åsikter som är bra mycket klokare än många andras ("vuxna").
Så är det någonting som jag har lärt mig är det att det förflutna är begravet och dött. Det man varit med om har gjort en till en klokare människa.

När det kommer till grälet mellan David och diverse andra medlemmar här så står jag verkligen oförstående. Vad är det frågan om egentligen? Vad är det som är så svårt? Jag tror Marita förväxlat personer och bloggar och sen mitt i allt råkat finna David som hon på något sätt stämplat för syndabock. Kanske hon hade en idé som liknade Davids bok, men vadå? Om jag skulle skulle få en miljon för varje idé och historia som jag delat med mig av människor som jag därefter sett i film, spel och böcker så skulle Bill Gates vara min butler.
(Detta kommer säkert bara framgå som massa pladder imorgon, ursäktar för det isf haha)

Jag undrar ibland... var är ödmjukheten?

2010-02-06 00:29 | Anmäl

Ja, mitt senaste inlägg var således riktad mot doggystyle ;)

2010-02-06 00:27 | Anmäl

Svensk avundsjuka är är långt mycket värre dock. Särkilt när den levereras enkom ända från Paris.
Hälsn D.

2010-02-06 00:26 | Anmäl

Klistrar in svar från annan tråd även här. Ja va fan!

Davids värsta "fiender" nu är vare sig Marita, Dogstar eller Mats Ö. O definitivt inte Frank Dr!

Utan istället alla pöbelaktiga "vänner"/fans/hangarounds på bloggen. Som väldigt aningslöst tycks sila nutids-skrivmygg, men helt okritiskt svälja retro-vålds-elefanter.

O fundrat lite kring annat också. Som kriminell-overextension. Angående Marita m.m.

Alltså du har redan vunnit blogg-bok-sakfrågan med ca 100-0. Men i ljuset av din samvetsryggsäck ser "utfallen" mot dina "fiender" inte alls bra ut.

Därav Frank-häxans m.fl. åsikt förmodligen (o kul att se dig åter förresten!). O än värre alla tysta allierade j-l naturligtvis! Tur att det finns några få som vågar spika upp alla fall! O med viss point taken. Motstånd härdar/skärper en! Mail-återkommer privat i helgen om saken.

The (bear)lion sleeps tonight - Tokens -62/Hounds -67

I'll stand by you - Pretenders -94 (you can count on me :-)

2010-02-06 00:21 | Anmäl

Jag kan bara instämma i vad Frank Drebin skriver. Självcentrering är såååååååååååå trist.

2010-02-06 00:16 | Anmäl

(Och det grundar jag på efter att jag nu läst din bok)

2010-02-05 23:57 | Anmäl

@ David;

Du är impulsiv, status- och effektsökande, dötråååkig och jävligt open-minded.

2010-02-05 23:31 | Anmäl

Jo jag tror jag förstår vad du menar Mats och jag försker att koppla bort alla dessa kodex i tankar etc. Och agera utifrån vad jag är idag och pysslar med idag.

Det kan vara så att andra upplevera att de sitter kvar, men jag anser att jag verkligen försöker sudda ut dem. Men jag drar mig inte från att ha en åsikt, som jag har rättighet att ha.

Det är möjligt jag överreagerat i våran dispyt och då ber jag om ursäkt för det.

Trevlig öl ska kanske ta en också.

2010-02-05 23:23 | Anmäl

Tack för svar. Jag menar inte att du här i forumet - och det tror jag inte att du gör någon annanstans heller - beter dig kriminellt i meningen att utföra kriminella handlingar. I så fall leder väl jag ligan i det här forumet när jag uttalade mig om mina önskningar kring Lagerbäcks öden, vilket i och för sig ledde till en viss överreaktion, tycker i alla fall jag. Jag talar mer om en subkulturell gemenskap, eller ska man kalla det ett kodex och jag tror att du vet vad jag menar. Det är ju inte de kriminella handlingarna i sig som är primärt svåra att ta avstånd från; snarare är det ju identiteten i subkulturen, som också blir så starkt kopplad både till det egna värdet och den sociala ställningen i hierarkin,som oftast är den starkaste kraften i återfallet, eller hur? Så tänker i alla fall jag. På sätt och vis har vi väl redan rett ut en del och det är ju trevligt en fredagskväll efter att jag äntligen kl 22 har kunnat öppna en öl efter att jourtiden klingat ut. Synd bara att jag är jour 08-22 både lördag + söndag...

Ha det bra.

2010-02-05 23:14 | Anmäl

Mats - Jag vill inte bevisa att man måste mötas face to face och är större för att man kan det. Däremot vill jag lyfta fram att man inte bör eller ska kasta ur sig saker i forum som dessa utan att tänka efter vad man säger. Bara för att man kan vara anonym. Och det är tydligen väldigt lätt att kasta/tala/skriva bokstavligen skit om någon som man vet inte kan gå ut med sitt namn.

Att jag agerar idag med ett kriminellt beteende får stå för dig. Tycker inte alls jag gör det utan agerar som många andra här - rakt och ärligt. Har aldrig hotat med våld eller annat brottsliga handlingar etc.

Att jag var fd kriminell är en sak. För det handlar min bok om. Att jag skriver i den genren är också en sak. För det är det jag kan. Att jag diskuterar det med andra gör jag för att jag blir tillfrågad.

Till skillnad från andra så, dock ej dig eftersom du har ditt namn synligt, så kommer jag tycka det ska bli fruktansvärt skönt att få kliva fram och blotta mig och inte vara anonym.

Vi har hamnat i några dispyter här, dock inte i skalan som Marita och jag. Men jag har känt att dem legat i samma linje som dogstars bland annat. Där direkta påhopp har gjorts. Kan kika efter dem om du vill. Däremot så uppskattar jag din rakhet till skillnad mot andras. Att tacka nej på ett icke nonchalant sätt.

Min inbjudan var och är i all välmening för att ta ett glas och reda upp ting. Likaså som jag kommer känna att det ska bli riktigt kul att träffa folk både härifrån/bloggen etc i real life.

Frank - Då kan ju du svara mig hur jag beter mig? I vad ligger mitt kriminella beteende? I att vilja ta en öl?

Att jag nämner att du är tångsynt har du ju själv bevisat. Och är det kriminellt av mig nu att säga - vi får se om du målar in dig i ett hörn nu?

2010-02-05 22:48 | Anmäl

"Trångsynta personer som är ju inte öppen för att skapa nya kontakter eller vara öppen för att bli berikad"

Du gör ett fundamentalt tankefel när du angriper någons personlighet. Det är lika fel av icke-kriminella att peka ut kriminella som monster; som det är fel att f.d. kriminella att pekar ut icke-kriminella som monster.

Jag har bara sagt att vålds- och annat brottsbeteende inte kan ursäktas av en tragisk livssituation. Det är min åsikt.

Men jag hoppas att du får en ljus framtid, och lyckas hjälpa andra till en sådana också. Samt att du får fler böcker publicerade.

2010-02-05 22:35 | Anmäl

Så vitt jag minns, men jag kan ha fel där, har jag väl aldrig spytt ur mig kommentarer om din anonymitet. Däremot har jag spytt ur mig kommentarer om det jag uppfattat som ditt effektsökeri. Skitkul att din bok är utgiven, det är en bedrift i sig men i övrigt har jag väl ingen större motivation att fördjupa mig i din personliga eriksgata där du tydligen ska bevisa något om fegisar kontra raka människor. Det finns nog många här med en brokig bakgrund (inklusive jag själv) och i mitt jobb träffar jag varje vecka människor som både har mördat och fått människor i sin närhet mördade av andra; människor som inte kan gå ut på dagtid av sin rädsla att hamna i en konflikt om en skitsak som sedan kommer att leda till att de i ett okontrollerat vredesutbrott slår ihjäl en annan människa; människor som i hela sitt liv blivit våldtagna och misshandlade. De flesta jag träffar har krigsupplevelser bakom sig och är såväl offer likväl som förövare och deras liv är i många fall totalt förstört och utan rimliga utsikter till en lösning på ångesten, skräcken och aggressionerna. Till det är dessa människor allt för förstörda och sargade. Därför stöter det mig, när en (ursäkta uttrycket)relativt banal rånare försöker rida på sin kriminalitet och söka effekter med hjälp av den.

Det du gjort, att vända ditt liv till en mer positiv utveckling, är ju däremot både starkt och beundransvärt. Jag har ändå känslan av att du inte förmår lämna den kriminella identiteten i vissa avseenden; du är allt för mån om att hela tiden påtala din streetsmarta kapacitet och din "orädda" rakhet. Där är du ju inte ensam, det är inte lätt att släppa de funktionella aspekterna av att folk blir rädda eller, som man kanske själv hellre vill formulera det, känner "respekt".

Om du använder ditt tidigare liv för att varna unga människor för att hamna i samma skit så är det naturligtvis bra; risken är dock att effekten blir den motsatta om du ändå fortfarande signalerar en slags stolthet över att fortfarande någonstans vara en "farlig" eller "spännande" kille.

Jag har aldrig dolt min identitet här, varken för dig eller för någon annan. Jag uppfattar därmed inte att jag har skjutit på dig med kikarsikte från ett fönster tre kvarter bort. Tack för din inbjudan, men utöver det att du återigen tycks söka en effekt utifrån din tidigare "raka" hållning man to man, så förstår jag egentligen inte, vad ett sådant möte ska leda till.

2010-02-05 22:00 | Anmäl

Och tack Nikita för stödet. Men det vet du ju redan via mejlet.

Kram på dig.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Diskutera och dela skrivtips i forumet!

Registrera dig
banner_mindre

Visste du att...

...SHIFT+ENTER ger enkelt radbrott när du formaterar din bok.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Farbror Natt

"Sommaren är bland den varmaste på flera år. På nätterna driver Dennis omkring i det lilla villa…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Söder Mälarstrand 21, 118 20 Stockholm  |