Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Kontaktproblem

Postad 2010-03-21 17:58 | Anmäl

Nu fick jag verkliga kontaktproblem ... GUUUUD så trögt. Jo, det är frusterande när det tar sådan tid och man blir utslängd med mera. Men nyttigt är det definitivt inte! Ut i köket och sätt på tevattnet under tiden, dra ett djupt andetag. Eller stäng ner hela datorn och låt den vila fem minuter - så får vi ofta göra på jobbet!!!

Postad 2010-03-21 17:42 | Anmäl

Lite lustigt.

Jag diskuterade liknande sak med min syster som var här, för bara några dagar sen.

Hur vana folk är med den snabba kommunikation som idag finns överallt och hur en frustation finns så fort man inte har den.

Själv så sätter vi upp lappar på varandras dörrar här och det kan ibland ta dagar innan jag kan få tag på min flickvän. Har en mobil men använder bara den för förlaget, som ringer på bestämda tider, som vi bestämt flera dagar innan.

Men min syster hade sin mobil med sig och läste ständigt sina jobbmail hon fick på den. Semester?

Jag om någon sätter stort värde i hårt jobb, men den kommunikation som man idag tar förgivet ska fungera felfitt, kanske man mår bättre av att ta med en nypa salt. På ett sätt.

När min sjuttonåriga son var här och internet dog i några dagar blev han helt hysterisk över att inte ha kontroll på vad som händer på Facebook och alla andra sidor han är medlem på. Kan inte vara hälsosamt eller? Dessutom fungerade inta hans simkort här heller så sms var det inge snack om :)

Men men.. lagom e bra kanske.

Postad 2010-03-21 16:53 | Anmäl

Jag har ofta problem att skriva nya inlägg men inte att svara på ett. Kommer till en sida 404?
Men här är det inte segt att läsa böcker*

Postad 2010-03-21 16:46 | Anmäl

Eftersom många har problem med uppkopplingen mot k1 så beror det inte på din dator.

Såvida vi inte har samma fel på våra datorer allihop.

Hmm... Ska jag månne öppna en dataförsäljningsbutik?

Postad 2010-03-14 18:36 | Anmäl

Ibland tutar det "Kapitlet är sparat" hela halva tiden.

Postad 2010-03-14 11:16 | Anmäl

I så fall är de förlåtna

Postad 2010-03-14 11:15 | Anmäl

Det är kanske teknikerna som fixar och donar inför röstningen av Månadens Manus. Måhända ordnar de då spärrar mot flera röster från samma ip-adresser. Hoppas det.

Postad 2010-03-14 11:13 | Anmäl

Kapitel 1 har tydligen fortfarande problem. Trillar ur flera gånger och det tar tid att ladda ner sidor. Det var likadant igår. Dags att se över det hela?

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...Robert Storm Petersen har sagt: "Jag har ofta tänkt att jag vill skriva en bok - nu tänker jag på det igen."

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Chips Skyscraper

"Chips, han har en fisk, han är suicide, han lyssnar inte på gospel trots att det inte framgår. Ha…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se