Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Identiska?

Postad 2010-03-14 19:26 | Anmäl

Det finns bara en av mig och det är jag
Det finns bara en av dig och det är du
Det finns bara två av oss och det är vi.

Fast ibland undrar man ju...

(Bosse Oas - bekant med utrycket: Tur att det inte finns fler som är som du (icke sagt med bomullsröst))

Postad 2010-03-14 19:17 | Anmäl

Jag hade en svägerska med exakt samma för- och efternamn som jag, som bodde i samma by som jag i många år. En del förväxlingar blev det.

Postad 2010-03-14 19:08 | Anmäl

Träffade en halvbror jag inte visste att jag hade.
Tog ett foto av honom när han skulle ge sig av. (på MC och med integralhjälm)
Har du börjat åka hoj farsan, frågade äldste sonen när han fick syn på fotot.

Postad 2010-03-14 19:01 | Anmäl

Hoppas inte Det räcker mer än väl med en av mig

Postad 2010-03-14 18:56 | Anmäl

Jag har sett ett par stycken och hört talas om några samt hört sägas att någon liknar mig.. :)

Mitt i prick råkade jag ut för en gång för många år sedan. Det fanns en snubbe, en äldre herre med skivbörs inne i stan. Jag stötte på en turist som pratade engelska och såg på pricken ut som den här snubben. När jag berättade detta, så skakade han bara på huvudet och sa att det inte var honom jag sett..

Postad 2010-03-14 18:16 | Anmäl

Inte personligen. Men jag vet att det finns någon som i början av 2000-talet bodde och joggade på Södermalm :)

Två personer oberoende av varandra bekräftade det. Den ena sa att hon kände igen mig eftersom jag alltid joggade förbi henne på morgnarna.

Den andra stod länge och pratade med mig om huset de bodde i och jag fattade ingenting. Till slut frågade jag om han inte tog miste på person och han tappade hakan totalt. Han bodde tydligen granne med en tjej som var på pricken lik mig, han kunde knappt tro att det stämde att det inte var jag.

Rätt häftigt :)

Antingen har jag alltså en dubbelgångare eller så lever jag ett dubbelliv som jag inte vet om, vem vet. Hoppas nästan på det senare för det hade inte varit illa att äga en lägenhet på Söder ;D

Postad 2010-03-14 18:16 | Anmäl

Kropp eller själ..?

Postad 2010-03-14 18:03 | Anmäl

Ja, det skulle väl va nåt va? haha!

Casper n

Postad 2010-03-14 18:02 | Anmäl

Spännande fråga, Casper!

Tyvärr har jag aldrig mött min dubbelgångar - om det ens finns en. Kanske barmhärtigast att det bara finns en av mig! *skrattar*

Men visst vore det spännande!
Vad skulle man säga? Vad skulle hända? Och tänk om människan visar sig vara helknäpp??

Och tänk om man kunde byta liv med varandra för en dag...

Postad 2010-03-14 17:52 | Anmäl

Hej!

Har någon av er någonsin möt någon som är identisk med er själva?

OBS: Jag menar inte tvillingar.

Casper N

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...du kan lägga till intressanta böcker i din boklista som du kan kika på senare. Klicka bara på hjärtat bredvid boken.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Ett år senare

"Ibland tar livet märkliga vändningar. En av mina första noveller som jag ställde upp i en t…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se