Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Hur svär 80-åriga människor?
Postad 2010-03-15 12:31 | Anmäl
Nej det var Martin Ljung så klart
Postad 2010-03-15 12:31 | Anmäl
Dubbelsatan Om man är extra arg
Hasse o Tage
Kom hit ska du få se på far (farfar om man är mycket arg)
Postad 2010-03-15 12:04 | Anmäl
... eller också kan man åsyfta invånarna i Gävle: "Gävlar..."
Postad 2010-03-15 08:57 | Anmäl
Jag kör också med "Grävlingen också", eller "Grävling också", eller bara just "Grävling!"
Det funkar faktiskt skitbra!
"Grävlingen vad bra det blir!"
Postad 2010-03-15 08:55 | Anmäl
Men "Grävlingen också" sitter som en smäck! DEN ska jag köra med när jag klantar mig hemma, för tvååringen har lärt sig säga "hellete" och det måste manipuleras bort innan skolan börjar. Hehe. ;)
Postad 2010-03-15 08:53 | Anmäl
Testar: grävling... g-r-ä-v-l-i-n-g... GRÄVLING.
De smakar lite jord. Hahaha. ;)
Postad 2010-03-15 08:04 | Anmäl
"Grävling!" är ett ord som ligger dödskönt i munnen!
Testa gärna det nästa gång...
(Går med fördel att använda i kretsar som "inte tycker om" svordomar.)
Postad 2010-03-15 07:51 | Anmäl
Fast det är klart... jag är ju inte åtti... ;)
Postad 2010-03-15 07:50 | Anmäl
Så här kan det låta hemma hos oss i köket (skit också, ungarna hörde, hihi):
"VEM I SATANS JÄVLA HELVETE HAR SNOTT MIN FAVORITPENNA OCH INTE LAGT TILLBAKA DEN PÅ SINjassåhadejaglagtdenhär..."
:)
Postad 2010-03-14 22:07 | Anmäl
"Satans jävlar anamma", är ett ofta använt uttryck av min pappas farbröder som är typ 75. Det är kanske inte gramatiskt korrekt, men det funkar :)
Postad 2010-03-14 21:21 | Anmäl
när jag jobbade i hemtjänsten var det många smygrasister som sa: det var då helvete vad svart du var i håret! och jäkligt mörk om brynen med!
de kan riktigt nosa dig till halvblod de där, det brukar aldrig vara någon som ser att jag är halv annars!
Postad 2010-03-14 21:04 | Anmäl
''Jävla dretjävel'' hörde jag en gång, men då handlade det om Nixon.
Postad 2010-03-14 20:11 | Anmäl
Bomber o granater kanske...
Bear gets självmordsbombare à la Vilks, and dresses up as a rondellhund. Installation modell Snurre Sprätt. Fast nåt fundementalt fel är det. På mitt huvud...
Twister - Jan de Bont -96
Postad 2010-03-14 20:08 | Anmäl
Ginny: Ja, södra Dalarna/Kopparbergs Län. Farfar bodde i Brovallen, den första orten man kommer till i Dalarna söderifrån. Vid tiden för min barndom åkte ALLA semesterfirare som skulle norröver i Dalarna förbi där, för det var den enda vägen. Det är kanske fler här som minns den gamla kiosken/matstället där, där också den allra första skitstora dalahästen tornade upp sig. Där fanns också en liten stuga ner mot Brovallssjön precis nedanför kiosken, där papegojan Klara bodde. Populärt för barnfamiljer.
Oj, det var mycket som man kunde kram ur "Jädrar anacka" det, haha. Det kanske märks var jag har mitt geografiska hjärta? ;)
Postad 2010-03-14 20:00 | Anmäl
Min svärmor som är i åttioårsåldern nu och ganska korrekt av sig, säger ibland jäddrar eller jäddrans. Så uttalas det i Göteborg, hur det nu stavas.
Postad 2010-03-14 19:56 | Anmäl
Min morfar svor så det osade och jodå, det kom ett och annat könsord ifrån honom också. Jag tänker dock inte berätta vad han sade! :)
Men visst finns det äldre som svär mer än andra, precis som det finns yngre som svär mer än andra.
Postad 2010-03-14 19:53 | Anmäl
Anfäkta o anamma, kan man ju annars alltid Haddock-anamma om man så 80-önskar...
Mamma Mia (here I go again) - Abba -75
Postad 2010-03-14 19:47 | Anmäl
Min dotter säger "dom svär helst inte när någon hör" annars är det vanligt med järnspikar, förbaskat, tusan...
Tanken på att få komma till rätt ställe vid frånfället kan ha en betydelse i det hela.
Postad 2010-03-14 19:44 | Anmäl
Jag förtydligar jag menar jädrar anacka.
känner mig som runt 80 varje morgon
Postad 2010-03-14 19:41 | Anmäl
Catarina: visst är det skillnad på språk i olika åldersgrupper. Särskilt slang.
Men jag känner flera äldre (80+) som svär så man vill stoppa igen öronen på ungarna (om jag hade några)
Och då menar jag riktiga svärord.
Men könsord har de nog aldrig vräkt ur sig!
Leif Möller: vill vidareutveckla din tanke. När man närmar sig slutet kan det vara idé att hålla sig väl med "han där uppe", så leveransen sker åt rätt håll!
Fast som sagt, jag känner många som chansar på att det går bra ändå!
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...Robert Storm Petersen har sagt: "Jag har ofta tänkt att jag vill skriva en bok - nu tänker jag på det igen."
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
Vildsint
"Novellsamlingen VILDSINT är resultatet av ett unikt samarbete inom litteraturens värld. För första…"

Kommentarer Ny kommentar