Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Omslagsdesign VILDSINT: LÄNK

Postad 2010-03-22 01:39 | Anmäl

Helt utanför K1, ja.
Hälsn D.

Postad 2010-03-21 23:40 | Anmäl

Okidoki! Det låter klokt:) Menar du utanför K1?

Postad 2010-03-21 23:17 | Anmäl

Marianne, tack. Ni är världens bästa redaktion också.

Marita, jag tror vi kommer att rationalisera en del. Inte för att skynda på, utan för att vara lite effektiva. Jag eller Jens har inte möjlighet att hålla i en massa rösttrådar just nu. Men vi har planer enligt Castors förslag att involvera en oberoende Jury. Jag inväntar några mejlsvar från Jens så återkommer jag troligen ikväll. Målet är som vanligt att få fram det så många som möjligt känner sig nöjda med.
Hälsn D.

Postad 2010-03-21 22:42 | Anmäl

Mycket bra idé, Dylan! Seriöst! :-)

Postad 2010-03-21 22:25 | Anmäl

Dylan: Skulle vi inte kunna göra så att varje deltagare får välja två omslag, och att du laddar up de utvalda på en sida så det blir lite mer översiktligt?
Men det kanske är bökigt?

Postad 2010-03-21 22:21 | Anmäl

Jag tycker också ni är världens bästa projektledare. Vilka talanger ni lockat fram.

Postad 2010-03-21 22:08 | Anmäl

OK Deadline. 97 omslag. Jag håller på och överlägger med Jens så presenterar vi ett förslag på hur vi får fram ett omslag som merparten av deltagarna är nöjda med.

Om ni har frågor kör på här i tråden. Och passa på kolla alla läckra omslag. Bokrygg och baksida tillkommer när vi fått fram en framsida alla är till freds med. Då baksidestexten är inte klar osv.
D.

Postad 2010-03-21 21:58 | Anmäl

Inga! Jag tror det här är en kanongrej. Omslagsverkstad. En del av K1. Akuthjälp med omslagsdesign.

Många har en klar fallenhet för att designa omslag.

Hör med Sonja om hon kanske har tid att göra några förslag åt dig. Vildsint är väl ett ganska bra namn på ett förlag också? Vildsintförlaget. Vi har uppenbarligen även en designavdelning på bygget ;)
Hälsn D

Postad 2010-03-21 21:41 | Anmäl

Ja, vilka talanger det finns här! Tänk om man kunde sno ett omslag till sin egen bok? ;-)

Postad 2010-03-21 21:34 | Anmäl

4 st till omslag av Sonja. Några riktigt starka tycker jag. Snart 100 omslag!
Hälsn D.

Postad 2010-03-21 20:29 | Anmäl

93 omslag. Två nya av MJ.

Postad 2010-03-21 17:29 | Anmäl

Heder och fanfar åt Dylan, Starsmoor samt många, många fler som sköter det här projektet helt otroligt, fantastiskt, beundransvärt!!!!

Postad 2010-03-21 16:12 | Anmäl

Kan tillägga att jag har änu inte varit inne och kikat på ett enda omslag.
Allt för att kunna förhålla mig neutral.

Dylan kan givetvis inte göra på samma sätt, eftersom han är den som tar emot alla och lägger fram dem för allmänt beskådande.

Postad 2010-03-21 16:00 | Anmäl

Tycker ni gör ett strålande arbete Dylan och Jens, och mitt förra inlägg var inte någon kritik mot er eller ert arbetssätt. Bara så ni inte missförstått och tror det.

Jag har fullt förtroende för er och står bakom era beslut (tja, bestämmer ni er för att t.ex. ha ett hakkors på omslaget kanske jag omvärderar denna uppfattning ;-)

Mitt inlägg var mer tänkt som ett påpekande att ens personliga smak bör bortses från när man bedömmer titel och omslag, därför tror jag det vore bättre med att lägga ut detta på någon annan (jag ser inget behov av att vi ska rösta på det).

Keep up the good work.

Postad 2010-03-21 15:11 | Anmäl

Jag vill bara säga att det är skisser som visas här för att ge en uppfattning om idén bakom illustrationen. Vad glad du gör mig MJ! :D

Postad 2010-03-21 14:07 | Anmäl

De tre sista var snygga! Omslagen alltså! De kanske inte säger så mycket mer än titeln, men de är estetiskt snygga.

J&D (jens och dylan) Gör ett kanon jobb. Heder åt er!

Postad 2010-03-21 13:58 | Anmäl

3st nya omslagsdesign av Sonja.
Hälsn D.

Postad 2010-03-21 13:55 | Anmäl

Ronnie. Vi har verkligen inte stressat fram titel till boken. Det har tagit lång tid.

Vi har gjort exakt vad vi skrev. Lät rösta fram 3 arbetstitlar som vi skulle sedan bolla med. Vi tog även med 4an: K. på nåder då det var flera som begärde det.

Vi skrev ingenting någonstans om att vi skulle rösta ytterligare en gång. Vildsint vann folkvalet. Jens och jag bestämde efter veckor av bollande att vi kör den som huvudkandidat inför omslagsdesign så vi inte fick 300 omslag titlar och olika tema. Det beslutet behövde vi inte fråga om lov att fatta.

Ännu har inte en bättre titel materialiserat sig vad jag kan se?

Deadline är ett delmål. Mycket pekar på att vi kan realisera deadline. Men det är inte livsavgörande. Det har aldrig varit bråttom att färdigställa Vildsint, och det är inte det nu heller.
Hälsn D.

Postad 2010-03-21 13:43 | Anmäl

Jo, Ronnie, april är inte långt borta.

Men det saknas inte så värst många texter.
Alla är nog korrade och rättade mer än en gång redan och duger säkert som de är, men visst vill några göra en sista finslipning.

Sedan återstår bland annat att få in den där hundralappen (cirka) till utgivningspaketet från var och en.
Jag väntar på min kompis förslag om det juridiska, men hoppas få det vilken dag som helst nu.
Så ska vi göra en lista till Papertalk med hur många böcker var och en av oss beställer från dem.
Dessa och frakten för dem får var och en stå för själv.
Det slutgiltiga omslaget ska beslutas fram, vilket jag tror vi klarar fint.
Kanske att var och en får bestämma sig för ett, två eller tre egna bidrag att slutligen delta med i en omröstning???
Om inte Dylan har något annat på gång.
Förord är på gång.
Emma har gjort ett jättejobb med att redigera in alltsammans i arbetsboken, möjligen att oprdningen bland bidragen ska ändras på, men det är relativt enkelt i sammanhanget.

Ett telefonsamtal til Papertalk för att kolla upp några få detaljer.

Och sedan är det tryckdags!

Det borde gå att göra till den 15:e april!

Har jag glömt något?

Postad 2010-03-21 13:34 | Anmäl

Kjell, Ann och Lenas texter är inte bortglömda. Vi hör av ganska omgående om antal, och vilka.
Alla skall läsas med andakt minst en gång till först.
Hälsn D.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...du kan sätta betyg på alla böcker på Kapitel 1, även de som inte är med i Bok-SM.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Konduktören

"”Var är Stina nånstans?” Peter och Anna vaknar upp efter att ha somnat på tåget. De upptäcker att…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se