Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Jag J
Postad 2010-03-15 21:50 | Anmäl
De där recensionerna från BTJ, kan man hitta dom någonstans?
Postad 2010-03-15 21:45 | Anmäl
Tack alla snälla! :)
Sofie: När jag skrev boken så var det med målgruppen "mig själv" i åtanke (och jag är snart 30). Jag tycker i och för sig att även Twilight är skriven för mig, så jag vet inte om det säger något om mig eller klassificeringen av fantasyböcker...
Hur som helst så har både min 14-åriga kusin och 85-åriga mormor läst boken med stor behållning, så jag hoppas väl att den inte begränsas av någon "ungdomslitteraturetikett", utan att den hittar läsare i alla åldrar.
Och jag är mycket tacksam att jag följde min magkänsla och tonade ned "kärleksbeskrivningarna". Mitt skolbibliotek har köpt in boken, så det hade kunnat bli lite pinsamt nu när mina mellanstadieelever ska läsa...
Postad 2010-03-15 21:16 | Anmäl
Grattis Emma!
jag har ju läst den och förstår inte riktigt heller vad de menar med "avsiktligt romantisk". Kärleken gör ju mycket av karaktärerna. Jag kan bara undra vad de kommer tycka om mina böcker då, för herregud vad mycket romantik. ibland storknar jag och måste stryka hela kapitel =)
förresten, blev du besviken över att de räknar den som ungdomsbok? Har för mig att du skrev nån gång att det var underligt att den räknades som ungdomsbok. eller nåt sånt.
Postad 2010-03-15 21:05 | Anmäl
Ja, visst är det coolt! :)
Och jag är så glad att jag har er på K1 som förstår hur coolt det är. Jag känner nog ingen annan som ens har hört talas om BTJ...
Ann-Charlotte: Jag mailade direkt till BTJ. Om du går in på deras hemsida så står mailadresserna där. Lycka till!
Postad 2010-03-15 21:02 | Anmäl
Coolt Emma! Fast nu blir jag ju väldigt nyfiken på vad dom kommer att säga om din nästa bok. För jag antar att "De andra sagornas bok" kommer ut på ett eller annat sätt så småningom.
Postad 2010-03-15 19:57 | Anmäl
Hej!
Guud,vad roligt!
Blir så nyfiken på hur allt gick tillväga, kontaktade du btj?
Jag har ju också gett ut bok via paper talk, så vore jätte tacksam om du skrev hur du gjorde.
ha en bra kväll/ Ann-Charlotte
Postad 2010-03-15 18:57 | Anmäl
Jättebra recension! De har verkligen lyckats fånga innehållet i boken!
Lisa :)
Postad 2010-03-15 18:19 | Anmäl
Grattis Emma! Fina ord! Jag förstår din glädje!
Jag fick också min biografi skriven som kortroman och utgiven i oktober 2009, recenserad av BTJ. Det gjorde mig så glad! :)
(Flickan med änglahåret).
Postad 2010-03-15 18:07 | Anmäl
Riktigt bra omdöme, Emma - Grattis! :)
Postad 2010-03-15 17:56 | Anmäl
Vad kul! Men jag undrar vad de menar med avsiktligt romantisk?
Jag skall mejla BTJ och kolla när de tänker ta itu med min bok.
Postad 2010-03-15 17:48 | Anmäl
Jo, jag är jättenöjd! Att en del upplever boken som "för snäll", visste jag dessutom redan.
Sedan var det kul att få läsa om sig själv som "Den debuterande författaren Emma Lundqvist". Känns riktigt bra! :)
Min enda fundering är vad hon menade med "boken är (avsiktligt) mycket romantisk". Vadå avsiktligt? Kan en bok vara oavsiktligt romantisk? ;)
Postad 2010-03-15 17:34 | Anmäl
Åh, vad roligt Emma! Det betyder att du finns eller har funnits i deras katalog också. Väntar spänt på min recension. Får se om jag är lika modig som du och visar upp den!
Postad 2010-03-15 17:34 | Anmäl
Ja det var väl inte så pjåkigt.....
Postad 2010-03-15 17:30 | Anmäl
Fint betyg Emma - förstår att du är jätteglad!
Postad 2010-03-15 17:25 | Anmäl
Hm... Rubriken skulle vara "Jag lla fall:
Lundqvist, Emma. Elementens väktare. Recito. 224 s. Häftad. 13 år och uppåt.
Alla Elementarvarelser har försvunnit och människornas tillvaro blir allt gråare och fattigare. De fyra elementens väktare måste samlas och försöka ställa världen tillrätta. Eldväktaren Karima är yngst, den första kvinnan som blivit väktare och en person med hemska upplevelser i bagaget som gör henne osäker och tillbakadragen. Den debuterande författaren Emma Lundqvist är född 1980 och lärare i svenska, engelska och SO-ämnen. Det är alltså inte konstigt att hon skriver god svenska, inte heller att hon i viss mån verkar rikta sig till yngre läsare. Det här är en lugn och ganska "liten" fantasyroman (inget stort persongalleri, inga kontinentlånga resor, inga kungar eller krig) med ganska schematisk men funktionell miljö- och personskildring. Den är också (avsiktligt) mycket romantisk; Karimas gryende kärleksliv tar lika stort utrymme som hennes utveckling av magiska förmågor. För snällt för just min smak, men en okej debut som främst bör passa ungdomar (från 13 år och uppåt).- Annika Johansson.
Postad 2010-03-15 17:25 | Anmäl
Kul Emma! Vad skrev de?
Postad 2010-03-15 17:24 | Anmäl
Efter Ullas inlägg om att inte alla böcker blev recenserade av BTJ, mailade jag till dem och frågade om de hade tänkt recensera min.
Eftersom jag tryckte Elementens Väktare redan i somras hade jag väl inte så höga förväntningar - men tji fick jag. Boken var redan recenserad! Och jag är så glad! :)
v.g.v.
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...du kan lägga till intressanta böcker i din boklista som du kan kika på senare. Klicka bara på hjärtat bredvid boken.
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
LET IT SNOW!
"Snömassorna har vällt ner över Sverige de senaste dagarna och alla gör sitt bästa för att hålla sn…"

Kommentarer Ny kommentar