Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Fantastiknovelltävlingen - nu är det upplopp!
Postad 2010-09-02 22:06 | Anmäl
Det där är helt klart tangentbordens fel!
Och det är rätt, bättre fria än fälla, så himla allvarligt är det inte.
Postad 2010-09-02 19:34 | Anmäl
Ett par småsaker:
Varför jag kallade en månad "aeeptember" får ni fråga mina fingrar om... (Resultat kan komma sent september eller tidigt oktober, var mitt budskap.)
Och det blev 116 bidrag till tävlingen. Det kom ett sent bidrag där den tävlande missförstått deadline eller något. (Det får gå med eftersom det bara var ett och man kan ju hellre fria än fälla osv.)
--Ahrvid
Postad 2010-09-02 14:07 | Anmäl
Jag tror att resultat föreligger från juryn sent i aeeptember, eller tidigt i oktober.
--Ahrvid
Postad 2010-09-02 09:45 | Anmäl
Instämmer med föregående talare.
När får vi reda på vem den lycklige vinnaren är?
Postad 2010-09-02 08:48 | Anmäl
Ett starkt jobb att lyckas komponera en sådan jury.
Imponerande!
Postad 2010-09-02 04:39 | Anmäl
Hm, misstagspostade mitt inlägg innnan det var klart.
Tävlingen slog som sagt rekord i år: 115 bidrag. (Gamla rekordet var 101 bidrag.)
Har börjat småkolla bidragen och det finns många som verkar väldigt bra.
Slutbedömning faller dock på en kvalificerad jury: författarna Karolina Bjällersted-Mickos och Niklas Krog, förlagsredaktören Jörgen Peterzén (från Natur & Kultur, nu dock pensionerad), samt förläggare och författare Cecilia Wennerström. Jag ser dem som väldigt kvalificerade och duktiga.
Det blir kul att se vad de kommer fram till.
--Ahrvid
Postad 2010-09-02 04:34 | Anmäl
Tack till alla bidragsgivare! (En del från K!, noterar jag.)
Årets Fantastiknovelltävling slog rekord!
Postad 2010-09-01 16:31 | Anmäl
Har skickat fyra gamla bidrag från tävlingarna här inne på K1 :)
/JEN
Postad 2010-08-31 17:13 | Anmäl
Du fick dem igår, alla tre, det är jag som är stenman...
Postad 2010-08-31 15:31 | Anmäl
Starsmoor:
Dags att få ur dig bidragen! Knappt två dygn kvar.
Kan meddela att igår fick novelltävlingen in 21 (!) bidrag, till hittills ca 80 bidrag. Idag har skörden varit mildare, men i morgon strax innan deadline blir det nog full fart.
Jag vill upprepa och påpeka att det inte är något hinder om en novell stått på K1 tidigare. (Att noveller står på elektroniska forum är sett som publicering litet "luddigt" och de flesta har inte sett texten tidigare. Så det bör inte spela någon roll.)
--Ahrvid
Postad 2010-08-28 09:50 | Anmäl
Enligt tidigare uppgift - Så många man vill, men en inflation i bidrag ökar förmodligen inte chanserna att vinna. Kanske snarare tvärtom. Det gäller att inte trötta ut juryn.
Jag ska rota fram ett eller två bidrag.
Postad 2010-08-28 09:31 | Anmäl
Hmmm, bra.. Hur många kunde man skicka in??
Postad 2010-08-28 08:50 | Anmäl
Jag vet inte om det är upplopp för att komma med i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2010. Men själva tävlingen närmar sig upploppet och det är dags att spurta...
Om du missat detaljerna: Bidrag till fantastiknovell@hotmail.com SAMT ahrvid@hotmail.com, ren mailtext (inga bifogade filer) med rubrik "tävlingsbidrag", senast 1/9. Bidrag på svenska bör anknyta till sf, fantasy eller skräck. Vinnarna utses av en jury. Förstapris 1000 kr, 2:a 300 kr, 3:e 200 kr (samt ev hedersomnämnanden).
Tävlingen arrangeras för 11:e året i rad av den äldsta E-postlistan för novellförfattare, SKRIVA (skriva-request@freelists.org, med subject: subscribe, för att gå med), med stöd av föreningen Novellmästarna och Wela förlag.
--Ahrvid
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...Astrid Lindgren har sagt: "Jag vill inte skriva för vuxna. Jag vill skriva för en läskrets som kan skapa mirakel. Endast barn skapar mirakel när de läser."
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
Soldatens hemkomst
"Johannes Pardon har funnits. Han var min farfars morfars farfar. Han var soldat och deltog i - o…"

Kommentarer Ny kommentar