Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Nyfiken på Vildsint?

Postad 2010-09-02 19:13 | Anmäl

Jag tror du gjorde det bra ändå Sofie

Den första intervjun som gjordes med mig av Sekotidningen finns nu i pappersform, tyvärr inte på webben. Men där står ganska likt det som stod i de båda gotlandstidningarna.
Men nu har ytterligare 100 000 sett att boken finns.
Och jag sålde fem ex igår på ett möte med Seko.

Postad 2010-09-02 12:31 | Anmäl

hörde ett radioprogram en gång då de skulle försöka få med ordet "sprutluder" så ofta som möjligt. det var hysteriskt roligt. =)

Postad 2010-09-02 12:11 | Anmäl

Det finns värre ord att säga i tv!

Postad 2010-09-02 12:09 | Anmäl

lyckades säga Kapitel1 riktigt många gånger dock. (tillsammans med ordet respons...)

Postad 2010-09-02 12:03 | Anmäl

Det tror jag bara Mikael blir ännu gladare för!

Postad 2010-09-02 12:02 | Anmäl

och så quotade jag Mikael Eliasson men kom naturligtvis inte på vad han hette, så jag kallade honom vän! Sorry, mikael!

Postad 2010-09-02 12:02 | Anmäl

Äsch, ingen fara.

De klipper. Och det KÄNNS alltid värre än vad andra uppfattar det som, eftersom man själv är medveten om alla tankar som far genom ens huvud. Det är ingen annan, så de ser inte de där små missarna man själv tycker att man gör i massor.

Det är lugnt!

Postad 2010-09-02 12:00 | Anmäl

härligt? nej, gud nej. nu kommer jag älta ända till måndag då det sänds. jag började på en fråga och kom helt av mig, hoppas de klipper bort det. sen frågade dom inte jättemycket om Vildsint men jag hoppas jag fick med det viktigaste.

men dom frågade mycket om att skriva och mötas på internet och det var ju kul även om jag nog flummade bort mig en del. och använde ordet respons för många gånger.

Postad 2010-09-02 11:54 | Anmäl

Det känns alltid så.
Du var säkert bara Vildsint naturlig.
Jättebra reklam således!

Visst är det rätt härligt nu när du är "på andra" sidan av det?

Nnu har jag betat av samtliga osända lokalradiostationer i Sverige, samt något P3-program också.

Nu över till alla, hittills, "osända" lokaltvstationer (svt), innan jag går över till tv 4...
Det tog bara tre timmar!
Tv kommer ta längre tid, svårare hitta bra epostadresser och fler stationer att beta av...

Saknar dessutom adress och telefonnummer till ett antal Vildsinta medarbetare, som jag ju inte kan tipsa om...

Postad 2010-09-02 11:40 | Anmäl

Det var värre än värst. De ställde jättemånga frågor, jag stakade mig, kom av mig mitt i frågan och glömde helt hur många det var som medverkade i Vildsint. Sen frågade dom MASSOR om författarskap, skitsvåra frågor, och filmade massa när jag skulle göra "helt vanliga" saker som att koka kaffe.

Läste en bit ur min novell med. Jättehes röst. HJälp hjälp hjälp. titta inte på svthalland på måndag, haha.

Postad 2010-09-02 11:21 | Anmäl

Bra Jens. Ditt jobb med radio och TV bär frukt, det ser vi alla, och är mycket mycket värdefullt. När det dyker upp böcker är och var och folk börjar "sälja" budskapet till varandra så kommer VILDSINT att sprida sig som genital herpers i långkonjunturtider - det där sista lånade jag från någon metanovell om LIZA Markör jag skrev för en id sedan =)

Ha en skön dag

Postad 2010-09-02 08:53 | Anmäl

Jag tänker göra ett sista(?) ryck med landets radio och TV-stationer imorgon, när jag har länken till Sofies program också.

Ni anar inte hur mycket tid det tar.

Hoppas få in ytterligare någon fot i kläm i en dörr någonstans...

Postad 2010-09-01 19:52 | Anmäl

Snyggt jobbat Kjell och Ann, har precis lyssnat på er intervju. Bra med en lista Jens, jag lägger upp en motsvarande sida på Bloggen med direktlänkar till alla radio och TV -program eftersom arkivet växer till sig, vilket tycks ske oavbrutet just nu en period =)

Sofie, kan du inte laga kladdkaka i TV? =) Du fixar det där hur bra som helst att presentera dina böcker och VILDSINT.

Vi ligger 2:a på bloggen också - som vanligt kan man snart säga verkar det som. Krävs dock samma skötsel som en trädgårdstomt. =S

Just nu gör jag faktiskt inte mycket mera än lägger in lite munsbit då och då. Bloggen tycks dra ill sig fler ocg fler stammisar.

Kjell, förresten skulle jag vilja publicera din kanonroliga Metanovell i JR-tävlinen. Det var bättre förr eller vad vi kallade tävlingen.

Skulle du kunna mejla över den eller finns den kvar i tävlingsboken?

Hoppas jag får publicera den som sagt.
Bästa hälsn

Postad 2010-09-01 17:38 | Anmäl

Även den här länken fungerar just nu;

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2812

Kan någon förresten gissa vilka det är som gömmer sig bakom Vildsint där på bilden?

Finfina priser..!

Postad 2010-09-01 17:33 | Anmäl

Nu går det även att lyssna på röster ifrån Dalarna.
Gå in 13 min i program 16.00 – 16.30
http://Sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?ProgramId=73

Kjell & Ann

Postad 2010-09-01 16:27 | Anmäl

Jag tror det där med att höra sig själv känns underligt därför att normalt hör man sin egen röst INIFRÅN och det ekar annorlunda i hörselgångarna än att behöva höra den UTIFRÅN.

Samma sak med att se sig själv. De båda ansiktshalvorna är olika, så när vi tittar oss i spegeln är det en förvrängd bild av oss själva viser. Därför känner vi inte riktigt igen oss själva på bild. Men för alla andra ser det bara naturligt ut!

Kommer tyvärr inte på vilket ord du söker Bosse - Kan du inte bara ta ett ur närmaste SAOL?

Inventariedelokalisation?

Äsch, det fanns ju inte med ju...

Postad 2010-09-01 16:22 | Anmäl

höra sig själv är ju inte så farligt, men att SE sig själv. usch. men sen har jag ganska big issues med det.

Postad 2010-09-01 16:16 | Anmäl

(Jens/alla andra - hjälp mig med ordet jag söker. Kufiskt känns inte rätt ..!)

Postad 2010-09-01 16:05 | Anmäl

Det var två reportar på en landortstidning som fått ett tips att det skulle bo ett riktigt original långt där ute på vischan.
Sagt och gjort, det bar iväg i tidningens reportagebil. (Det var ändå nyhetstorka)
Hur det blev, så villade de bort sig ute på de små grusvägarna där på slätten.
Ingen av dem visste var de var, men som tur var fanns det folk att fråga.
De mötte en gammal farbror på vägen;

- Hej, kan du säga var Nils Johansson bor?

Gubben kliade sig i skägget, svepte fram och tillbaka med blicken, skakade på huvudet.

- Näe, sulle han te å bo här?

- Ja, han kallas visst för Gresanesse också.

Gubben sken upp;

- Gresanesse? Ja, men dä ä ju ja dä!

(Var det kufiskt nog?)

Postad 2010-09-01 14:56 | Anmäl

Att höra sin egen röst uppspelad är kufiskt(?) - har jag hört.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...du kan lägga till intressanta böcker i din boklista som du kan kika på senare. Klicka bara på hjärtat bredvid boken.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Svartheten

"Teodor är jagad. Jagad av svartheten. Den som förstör världen. Han springer som han aldrig har gjo…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se