Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Vad blir det för mat?
Postad 2010-09-02 19:41 | Anmäl
Älskar korta noveller. Man börjar och slutar på samma dag. Därför var det så roligt med novelltävlingarna här. Man fick ett tema på något som man kanske aldrig skulle skriva i vanliga fall. Tänkte till, fick en idé, skrev och skickade iväg och väntade på gehöret. Kul, givande!
Postad 2010-09-01 18:23 | Anmäl
Håller fullkomligt med dig, Maths!
Visst är det roligt att sticka emellan med en novell.
För min del har det tyvärr inte blivit mycket med det den senaste tiden... men nu när romanen är nedskriven, så ska jag unna mig en novell innan jag går igenom romanen på nytt!
Postad 2010-09-01 18:03 | Anmäl
Jag blandar runt. Ibland får man ju en idé som kanske inte räcker till en hel roman. Och så kan det ibland vara skönt att påbörja och avsluta en berättelse på en kväll.
Som den om En telepats bekännelser som jag skrev efter mitt besök på arbetsförmedlingen idag. (Har inget med af att göra - tror jag...)
Postad 2010-09-01 17:20 | Anmäl
Ibland är det så mycket roligare att skriva korta noveller än grotta ner sig i romanens krångliga labyrinter. Eller vad säger ni, brukar ni växla eller köttar ni igenom romanen på "en gång"?
Avslutade precis en lättsam liten text om konsumtion...
http://kapitel1.se/maths-nilsson/vad-blir-det-for-mat-
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...Jules Renard har sagt: "Talang, det är inte att skriva ner en tanke, det är att skriva ner trehundra."
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
Brevet från kolonien
"Följ med en hormonstinn tonåring vars efterlängtade sommarlov förvandlas till en vistelse bland an…"

Kommentarer Ny kommentar