Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Novelltävlingar
Postad 2010-09-02 21:48 | Anmäl
Caramba!
Kör både WB på bloggen inför storpublik och WB för ett slutet sällskap här på adminfria sajten K1!
GREAT.
Zzzzzzzz on the beach
Postad 2010-09-02 20:50 | Anmäl
Förstår att du är seg Veronica, eftersom tävlingstråden redan är upplagd .. den ligger just nu under några andra trådar ... :)
Postad 2010-09-02 20:20 | Anmäl
Barndomsminne? Är det spikat nu eller? Är lite slö på kvällarna efter att ha suttit vid datorn hela dagen och försökt tjäna ihop levebrödet per nedslag!! YES, sant. Får betalt per nedslag på journaler som jag skriver. Här går det undan minsann, brukar skriva mellan 45.000 till 60.000 nedslag på 6 timmars arbete .... beror på hur pass tydligt läkarna pratar in på MedSpeech... Hoppas det kommer igång till helgen, så är jag med!
Postad 2010-09-02 19:28 | Anmäl
Tänkte nog göra det ja..
Undrar om det blir lika stort som tävlingen: Skymningslandet?
Postad 2010-09-02 19:07 | Anmäl
Jippi, tävling :)
Postad 2010-09-02 18:53 | Anmäl
En sak jag märkt mycket väl, det är att svårare teman väldigt sällan faller på läppen här ...
Vad sägs om att skriva utifrån ett barndomsminne?
Något tema där..??
/JEN
Postad 2010-09-02 14:52 | Anmäl
Hej Ludde, självklart så förstår jag och respekterar både din och Ulricas åsikter, men det betyder inte att jag håller med, för det gör jag inte.
Man kan självklart hålla isär sajterna. De som vill köra world battle här gör det. Andra som är mera adrenalinstinna och vill ha en avsevärt större publik kan tävla med en liknande eller identisk form på bloggen.
Det handlar om att visa att: skriva är kul, omväxlande och förbannat spännande ibland. Det är långt ifrån bara ungdomar och svenssons som läser bloggar. Ni kan räkna med att VILDSINT bloggen, boken, och inte minst vi som medverkar i boken, har rönt en hel del intresse runt om i både bloggosfärern och bokbranchen.
Det handlar om att hjälpa de som vill få större exponering, öka intresset för fortsatta projekt kring VILDSINT, samt alla som medverkar i boken och en eventuell fortsättning.
Jag kan i alla fall börja med att försöka locka hit flera medlemmar via bloggen. För det behövs lite återväxt här, det gör det verkligen. Bästa sättet att få fart på K1 är iaf just lite nya medlemmar och några nya tävlingar.
Bara att tuta och köra, jag hjälper gärna till i den mån jag kan och hinner.
Hälsn
Postad 2010-09-02 13:01 | Anmäl
Man behöver inte vara intresserad av en blogg Ulrica. Men om man vill nå en bredare publik så bör man använda sig av en blogg som komplement.
K1 är inte ett slutet sällskap, men riskerar att bli det om man inte vidgar sina vyer lite.
Sen kan jag ha full förståelse för om man inte vill synas offentligt inför 5-7000 besökare per dag och förederar att medverka bland några skrivarvänner. Alla är olika. Då jag marknadsför VILDSINT via en blogg med 5-7000 besökare per dag just nu, så är det naturligt för mig att hela tiden leta nya former av underhållning att implementera även där, för att förnya och locka nya förmågor att medverka, och samtidigt exponera VILDSINT.
Hälsn
Postad 2010-09-02 11:59 | Anmäl
Och där!
Skulle jag ha med...
Postad 2010-09-02 11:56 | Anmäl
Det är lugnt Ulrica. Vi kör WB och noveller här.
Det där på facebook är mest för att lura hit mer folk så småningom...
Det ena utesluter inte det andra. En symbios.
Postad 2010-09-02 11:53 | Anmäl
Hej
En WB låter kul. Jag vill gärna pröva.
Men varför ska allting kopplas till en blogg som jag inte är intresserad av. Kan vi inte
hålla oss till den här sidan.
Postad 2010-09-02 11:15 | Anmäl
Jag tycker WB låter förträffligt, det borde får återuppstå ur det döda?
Bestäm vilken form ni önskar, jag är med iaf, känner att tävlingssuget är på återtåg.
Tycker det ska gärna vara som snabbmat, omedelbar underhållning, gärna spänning. Jag funderar hela tiden i bloggtermer också.
Vore inte det här en kanonvariant att köra i bloggen. Det skulle dra storpublik efter någon vecka.
Min okonventionella magkänsla säger att det blir bloggkross med återkommande WB i en blogg. Vem behöver Champions league, och bosning om man kan kolla WB i bloggen. Till och med Dr LCHF Dahlqvist" lär tappa både besökare och egna kilon =)
Man skulle kunna köra här och kopiera över kommentarer och tävlingbidragen "nästan live" till bloggen. Tror det skulle bli en succe om man lobbar tävlingsformen en vecka innan
Innan ... The bif fight. Om någon hittar de gamla trådarna där tävlingen och "smädantet" har ägt rum vore det kanon om man kunde kika på det.
Jag lägger upp Jens lista på alla samlade länkar på era TV och Radioframträdanden i bloggen med direktlänkar om en stund.
Postad 2010-09-02 08:45 | Anmäl
Har en idé om ett inofficiellt "novellskrivar-SM"
1. Varje runda tar en vecka.
2. Man tar emot anmälningar.
3. De skrivande lottas samman två och två
4. Ämnet presenteras på måndagen.
5. På torsdag kväll ska novellen levereras.
6. Fredag till söndag är det röstning. Alla får rösta utom i sin egen match, även de som inte deltar i tävlingen eller som är utslagna.
7. Vinnarna går vidare till nästa veckas omgång, fram till le grande final!
Med 9 till 16 deltagare tar det fyra veckor, med mellan 17 och 32 tar det fem veckor.
Tänkte bara försöka få fram lite medel till fina priser först!
Är det ett "SM" så är det.
Det är alltså inte de enskilda novellerna som tävlar, utan det är en tävling i skrivande.
Har också tankar runt hur man går tillväga för att minmera det här med röst"fusk", som antagligen oundvikligen kommer att dyka upp - igen.
Postad 2010-09-02 08:10 | Anmäl
WB var en annorlunda form av tävlande. Mycket rolig då man inte visste förrän en minut innan vad ämnet var.
Jag vågade mig med i den sista tävlingen (Whitee trash i USA) där ca 10 st fick vara med och trots det svåra med att skriva en novell på 45 min. lyckades jag ändå vinna den tillsammans med två andra. Tredelad förstaplats alltså.
Fick flashbacks till den igår när jag hörde Kjell Åhsberg på radion. Han skrev utom tävlan ett bidrag som egentligen blev mycket bättre än våra, men så hade han mer tid på sig också förstås.
Jag aer fram emot nya tävlingar här. Facebook funkar sämre att genomföra tävlingar på än här som är mera anpassat för sånt. Tyvärr kommer jag inte att ha så mycket tid för skrivande då jag så sent som i går fick reda på att jag kommer att ha mer jobb i höst än jag räknat med. Men jag ska följa, läsa och rösta åtminstone.
Postad 2010-09-02 07:41 | Anmäl
Dylan. WB var två tävlande som fick ett ämne av en domare/tävlingsledare vid en bestämd tidpunkt. Därefter hade de två 45 minuter på sig att skriva en novell på mellan 600 och tusen ord, och publicera den i en tråd här i forum. Därefter hade övriga medlemmar några dagar på sig att rösta fram en vinnare.
Fram tills tävlingstidpunkten fanns en uppvärmningstråd där de två smädade varandra ganska Vildsint :)
En viktig och rolig del av just den här tävlingen, det är som sagt en battle.
Den första WB gick mellan mig och David Larsson och det finns en bok här på K1 där alla battles finns samlade. Det var för övrigt David som kom på tävlingsformen.
http://www.kapitel1.se/word-battle/word-battle
Galet rolig och adrenalinframkallande tävlingsform.
Postad 2010-09-01 23:15 | Anmäl
Har förresten lagt upp Kjell Åhsbergs kanonroliga Metanovell på bloggen.
Lone Star State Savages
Novellern vann han tävlingen De försvunna episoderna
http://blogg.passagen.se/vildsintthebook/entry/l%C3%A4s_lone_star_state_savages
Postad 2010-09-01 23:13 | Anmäl
Klura på, jag håller ett öga hit också. Varför inte "mikronoveller" som mjukstart.
Lägst 100 ord och högst 200 ord? Alla pallar med att skriva något, och alla hinner att läsa. Förslag bara så klart. Men det känns som det behövs något lättsamt för att få fart på alla.
Mats var inne på wordbattle. Var aldrig med när ni körde de i början på K1. Hur så upplägget ut den gången?
Postad 2010-09-01 22:50 | Anmäl
Tycker också att det är dags att köra igång något. Nu får väl semestern anses vara över. Noveller? 100-ordare? Dikter? You name it.
Postad 2010-09-01 22:15 | Anmäl
Jag ser gärna en tävling här på K1 men hinner inte hålla i någon själv. Deltar gärna och hjälper till att sprida nyheter och peppa flera att medverka.
Inga konstigheter väl. Hitta på ett tema, genre, och leta upp en gammal tråd med regler till någon gammal tävling.
De fyra årstidernas konto är fortfarande aktivt och kan användas till att posta alster. Det bästa är väl om någon ansvarar för en tävlingsbok på sin profilsida.
Jag tror det blir lite mera drag i höst Ludde.
Hälsn
Postad 2010-09-01 21:35 | Anmäl
Jag får känslan av att det mesta tävlande med mera har flyttat till facebook sidan.
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...Arnljot Eggen har sagt: "Man måste skriva en hel del för att förstå vad man inte ska skriva."
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
Darien
"Fantasyromanen Darien tävlade i Bok-SM 2009 och röstades fram till en framskjuten placering. 9:de…"

Kommentarer Ny kommentar