Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Lill-Lördag

Postad 2010-09-02 21:39 | Anmäl

Där ser man Inga, kan säker vara olika i olika städer.
Lycka till med ditt pluggande:-)

Postad 2010-09-02 19:33 | Anmäl

Här i Skövde firar studenterna lill lördag framförallt på torsdagar. Då är det ett himla liv på stan.

Postad 2010-09-02 18:25 | Anmäl

V: Det beror nog på att man tolererar mer ju mer ofta man dricker:-)Fast någon gång när lever har gjort sitt blir man knall på en lättöl.
Tror lill-Lördag tillhör ungdomen.

L: Tänker på en sång...Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa, hela kroppen rister han, men ändan den står stilla. Var det så den gick?

Postad 2010-09-02 17:19 | Anmäl

Lill-lördag, är det onsdagen det?? Sorry, bott för många år utomlands, men naturligtvis hört benämningen. Tja, var man inte tvungen att gå upp halv 5 på torsdagen så okej ... annars funkar det tyvärr inte nu längre. Förr kanske det var okej att sova 2-3 timmar, men ack, ej nu längre. John Blund kallar om jag vill eller ej. I Spanien är det annorlunda - även när jag jobbade där - man drack var dag (ingen skillnad på onsdag eller lördag) och jobbade ändå, aldrig baksmälla, aldrig "på lullan", hur kan det komma sig. Beror det på solen, värmen?

Postad 2010-09-02 16:32 | Anmäl

RGL:Semester är semester då ska vi dricka helst varje dag-bara för att vi kan...Sen står det i tidningar att vi har problem med alkoholen och det blir överbelastning på alkoholmottagningarna eller om man så vill arbetstillfällen. Allt går i cirklar :-(

Postad 2010-09-02 08:16 | Anmäl

Ser man på våra semesterfirare på Gotland och speciellt ungdomarna är det lördag varje kväll.
Det MÅSTE vara en flarra vin eller öl till maten...eller flera... och helst ska festen sluta vid sexsnåret på morgonen så de kan sova bort hela dagen och slippa den äckliga varma solen.

Postad 2010-09-01 21:34 | Anmäl

Phu villken tur nu blev jag nöjd:-)

Tror inte det är så många som nyttjar dagen...

Postad 2010-09-01 21:22 | Anmäl

Ordet används i min typ 30-åriga bekantskapskrets, lite skämtsamt så där.

Postad 2010-09-01 21:20 | Anmäl

Fnns det kvar eller är det bara vi gamlingar som har kvar ordet?
Någon som vet?

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...SHIFT+ENTER ger enkelt radbrott när du formaterar din bok.

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Förbaskade slyna

"Med darrande ben och stor vånda bestämde jag mig för att fly hemmet. Många år av sexuellt utnytj…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se