Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

Yes!

Postad 2010-09-03 13:54 | Anmäl

Sanna; Tack! ;)ja, jag tänkte det, att han ska minsann få se att jag faktiskt kan. Känns som att det kommer bli ännu roligare för det, när boken väl blir klar. =)

Sofie; Ja, kul att man äntligen får göra något som man verkligen brinner för i skolan.=)
Nej vad tråkigt.=( Kan tänka mig att det inte var så jätteroligt. Vad var det för historia?

Postad 2010-09-03 08:53 | Anmäl

Kul! jag skrev också en bok som projektarbete. dock hade jag ingen dator då så hela boken skrevs för hand. hann inte renskriva allt och fick ett streck. kul efter alla timmar man lagt ner!

Postad 2010-09-03 07:33 | Anmäl

Även om det var med glimten i ögat så hade den kommentaren sporrat mig ännu mera.
"Näe, nu j-vlar... ska dem få se";0)
Lycka till med det superroliga projektet!

Postad 2010-09-02 22:11 | Anmäl

Tack så jättemycket allihopa! =)

Jag tänkte att jag skulle skriva på "Skuggan mot månen", för det känns som en historia som kan få lite längd, men att den inte kommer att bli för lång. Det känns som att jag kan hinna klart med den helt enkelt. =)

Chandler; jag tänkte skicka manuset till papertalk och trycka upp det där. Tänkte att jag kunde ha som syfte att se hur man kan göra en egen bok, hur man kan göra ett omslag, hur man ska gå till väga när man ska trycka det (på "egen" hand då). =)

Vi hade vår första Projektarbeteslektion idag, och när jag sa att jag skulle skriva en bok flinade läraren och sa; "Haha, ja lycka till med det du."
Fast med glimten i ögat då förstås. =)

Postad 2010-09-02 19:31 | Anmäl

Lycka till!

Postad 2010-09-02 18:22 | Anmäl

Då får man väl önska lycka till!

Minns att jag skrev två noveller, med verklighetsunderlag (historiskt) som projektarbete...
Har dem fortfarande kvar! Men det var innan ordbehandlingsprogram var uppfunna - och jag ser att de skulle må fint av lite fix!

Vilken bok blir det???

Postad 2010-09-02 18:07 | Anmäl

Låter jättespännande. Det hade man velat göra i skolan. Går projektet ut på att skicka det färdiga manuset till förlag eller att trycka upp det själv?

Postad 2010-09-02 18:01 | Anmäl

Vad kul! Vilken bok kommer du att göra klart? (Eller ska du börja på en ny ;)

Postad 2010-09-02 14:02 | Anmäl

Nu är det klart! Mitt projektarbete kommer bli att skriva en bok och sedan låta trycka den. Nu känns det äntligen som att det kommer hända något, jag kommer äntligen att bli klar med en riktig bok! Hurra...^^

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...registrerade medlemmar kan sätta ett bokmärke i varje bok? Klicka bara en gång i vänstermarginalen när du läser boken!

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Köttskörd

"Leif är en mycket framgångsrik seriemördare och kannibal. Han hämtar sina offer på flygplatsen. Al…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se