Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.
Författarutbildning
Postad 2010-09-05 09:23 | Anmäl
Bättre det än kaffe Bosse, bättre det än kaffe...
Postad 2010-09-03 18:35 | Anmäl
Jens: Det blir väl en kopp torrknaper ...
Postad 2010-09-03 15:15 | Anmäl
Uff, kapar ni tråden för att göra reklam för andra? :-)
Det här ÄR en distansutbildning, men med mötena förlagda till Astrid Lindgrens Näs i Vimmerby! Kursledare från Linnéuniversitetet! 15 hp!
Kommer säkert nya tillfällen att haka på - och "våran" Teresa J är på plats!
http://bit.ly/dxaPtq
Postad 2010-09-03 14:41 | Anmäl
Kul som bara den. Och grattis Teresa J en gång till. Dessutom blir hon utgiven via DuoDito förlag inom en inte allt för avlägsen framtid, med boken Kevin och Sara som fått ny titel.
Postad 2010-09-03 12:25 | Anmäl
Tack Victoria, det låter jättebra!
Postad 2010-09-03 10:07 | Anmäl
Japp, jag vet en kurs på distans! :)
Jag ska läsa "Kreativt skrivande: Att skriva för barn och unga" på distans nu under hösten. Högskolan i Kristianstad, 15 hp på halvfart ... Jag har läst andra skrivkurser där och de är jättebra. Det är nog inte för sent att hoppa på än, det brukar gå bra att glida in i efterhand!
Victoria
Postad 2010-09-03 08:46 | Anmäl
Synd bara att man inte bor i närheten av Vimmerby. Skulle behöva gå den kursen. Att skriva barnlitteratur är nog bland det svåraste man kan företa sig. Kul för dig Katten! Någon som kanske vet någon kurs på distans? ;)
Postad 2010-09-02 22:33 | Anmäl
Jamen visst! Du vet var min arbetsplats är.... ring bara och kolla innan att jag är på plats så bjuder jag på en kopp!
Postad 2010-09-02 22:03 | Anmäl
Horribelt kul!
Jag får träffa denna "legendar" på söndag.
Måste bara ordna så jag får träffa dig "Katten" också någon dag.
Postad 2010-09-02 21:47 | Anmäl
I morgon, fredag, startar universitetskursen "Att skriva barnlitteratur" på Astrid Lindgrens Näs i Vimmerby.
En av Kapitel1:s legendarer har - i hård konkurrens! - kvalat in via arbetsprover och en gammal ruggig Kapitel1-katt är med och arrangerar.
Kul va?
Kommentarer Skrivblock
-
Lägg till favoriter och bokmärken
-
Rösta och kommentera
-
Utse vinnare av förlagskontrakt
Visste du att...
...registrerade medlemmar kan sätta ett bokmärke i varje bok? Klicka bara en gång i vänstermarginalen när du läser boken!
Boktipset
- 1 ♥
- 2 ♥
- 3 ♥
- 4 ♥
- 5 ♥
Bara ett vanligt äventyr
"Sommarlovet blir inte som Tim har tänkt sig. Istället för en sommar med lek och bad tillsammans me…"

Kommentarer Ny kommentar