Kommentarer Ny kommentar

Allmänt

NANO-tråden

Postad 2012-02-05 15:19 | Anmäl

Det sjöng i luften av röster. Sorlet andades glädje. Bakgården hade sin hemliga värld utanför de vuxnas värld.

Postad 2012-02-01 02:29 | Anmäl

KNYTA IHOP SÄCKEN

Han sätter punkt för sista raden. En stilla tår letar sig ned längs hans kind. Vad händer nu? Tomhet.

Postad 2012-02-01 01:39 | Anmäl

Skrattande röster flög inombords. Ansiktet förvreds dubbelvikt, läpparna fladdrade.
Ögonen var som av kristall, bortom världen.

Postad 2012-01-30 13:23 | Anmäl

BRIST PÅ KOLHYDRATER

”Håll käften!”
Han tystnade tvärt.
Hon smekte honom bakom nacken innan hon bet av honom örat med sina giftiga gaddar.
Han skrek som en jävla gris.

(Pastischförlaget)

Postad 2012-01-30 13:05 | Anmäl

SJÄTTE O-RINGEN

"Det finns alltid malplacerade element på alla forum"

------

Citat av rörmokaren Åke - som egentligen inte heter Egil.

(CitatFörlaget)

Postad 2012-01-30 11:53 | Anmäl

Håller med Hansson att Hemingways sexordare och nanonoveller blev en malplacerad kombination. Men därifrån sett kan vi väl fortsätta med nanosar; seriösa sådana..;)

Tystlåtna käftar mumlade i varandras öron. Smekande viskningar med giftiga gaddar smög genom luften. Plötsligt hördes ett ramaskri..

Postad 2012-01-29 00:01 | Anmäl

Vid närmare eftertanke så tror jag det var bra att Hemingway inte twittrade ut "nannisar" i parti och minut utan eftertanke.

Postad 2012-01-28 12:00 | Anmäl

SEX-ORDS-NOVELL-NANISEN

Sexy steamy sex slippery and slow.

---------

(Sexförenochallafårsexförlaget)

Postad 2012-01-28 11:15 | Anmäl

Vill bara påpeka att Hemingways citat handlar om sex-ords-noveller och inte nannisar eller vad ni kallar det.

Hemingway hann aldrig twittra. tyvärr.

Postad 2012-01-27 12:36 | Anmäl

Jag måst flika in och tacka för fina "Nanisar" så här långt. "Tusen nanisar och en natt" ?

BB, det är frivillig att medverka i en ev bok . Att medverka i tråden men nanisar är givetvis inte samma sak som att anmäla sig som deltagare i en otroligt snygg och piffig bok full av fiffiga nanisar ;)

(NanoNanoFörlaget)

------

BONDEN

Han gräver sina fåror i marken. Mustiga mullkokta pölar bildas. Fåglar anländer. Snart är det sommar.

(MustigaMullkoktaManusFörlaget)

Postad 2012-01-26 20:55 | Anmäl

Verklighetsflykt

Han lyfts av flera starka händer för att hyllas så som en hjälte bör.
Sen ringer väckarklockan och ännu en dag förstör.

Postad 2012-01-26 20:50 | Anmäl

Färd i bil

Han såg att det var sant, hon försökte inte ens neka i sitt intensiva snyftande. Bergväggen dök upp som den enda rimliga lösningen.

Postad 2012-01-26 12:01 | Anmäl

Två olyckliga själar och tron på att vi skulle leva lyckliga tillsammans. Efteråt förstod vi att det hade varit bättre om vi fortsatt vara olyckliga var för sig.

Postad 2012-01-26 11:29 | Anmäl

Vill veta vem som dog. Vem försvann och vem kom dit. Hade personligen inte brytt mig. Men föreningen som bryr sig behöver medlemmar. Jag är där av fejkad godhjärtenhet.

Postad 2012-01-26 08:32 | Anmäl

Inga tvivel Björn!

Postad 2012-01-26 00:13 | Anmäl

Melodi och åska parades ihop. Sång från själar och toner med dov symfoni ljöd. Djupt inne i kroppars boningar dansade andevarelserna inför gud. Naturen blixtrade länge med känslorna fallande från himlen.

Postad 2012-01-25 23:57 | Anmäl

Längtan till en kyss, närhet som var bortom förnuftet. Aldrig blev den av; läppar som möttes. Hjärtat bultade trotsigt och längtande skört. Tårar sjöng innan de rann bort i dypölen..

Postad 2012-01-25 23:54 | Anmäl

Bra JEN, att du gör comeback då och då. Kör gärna på med den här tråden. Jag brukar hålla det jag lovar, och sätta ihop en bok med nanoismer ligger i tiden.

Bästa hälsn D.

Postad 2012-01-25 23:49 | Anmäl

Vuxen; ett gråtande barn var anden och själen var satt i pant. Världen var grym, emotionell och beroendeframkallande. Ett virrvarr av mörker och ljus växlade tick tack, tick tack..

Postad 2012-01-25 23:41 | Anmäl

Oåterkalligt vaknade ett par ögon. Blindheten var ett faktum inför scenen framför sig. Naket, spätt, gråtande illskrik inför den kalla världen.

Kommentarer Skrivblock

Skriv en kommentar

Det blir mycket roligare som medlem. Det kostar inget och går på ett kick.

• Lägg till favoriter och bokmärken

• Rösta och kommentera

• Utse vinnare av förlagskontrakt

Registrera dig

Visste du att...

...registrerade medlemmar kan sätta ett bokmärke i varje bok? Klicka bara en gång i vänstermarginalen när du läser boken!

Boktipset

• 1 ♥
  • 2 ♥
  • 3 ♥
  • 4 ♥
  • 5 ♥

Kom Harmagedon

""Jag hette Eric Johnson. Jag dog för länge sedan. Det här är historien om mitt liv och min d…"

Kapitel 1 Förlag AB  |  Kaptensgatan 6, 114 57 Stockholm  |  info@kapitel1.se